برای دریافت آخرین اخبار، کدهای تخفیف و به روزرسانی های سایت در کانال ما در تلگرام عضو شوید.

 

@Sonatiha

24
  • Sonatiha
  • فیلم های 1358
  • هیچ نظر

دانلود فیلم مستند طپش تاریخ با لینک مستقیم

دانلود فیلم مستند طپش تاریخ با عالی + نمایش آنلاین

فیلم مستند طپش تاریخ به کارگردانی اصغر فرودست و داود کنعانی از سایت سنتی ها

*** در صورت درخواست صاحب اثر یا ستاد ساماندهی از سایت حذف خواهد شد ***

دانلود فیلم مستند طپش تاریخ

کارگردان : اصغر فردوست و داود کنعانی | ژانر : مستند| محصول : ایران | انتشار : ۱۳۵۸

نوع فیلم : مستند| مخاطب : بزرگسالان | کیفیت : DVDRip

فرمت : Mp4 | حجم : ۱ گیگابایت | مدت فیلم : ۱۴۶ دقیقه

از رویدادهایی که به پیروزی انقلاب در بهمن‌ ۱۳۵۷ انجامید چند ساعت فیلم با کیفیت مقبول برای ما باقی مانده است؟ از انقلابی که نقشه‌ی ژئوپولتیک منطقه را دگرگون کرد و آغازِ دوره‌ی جدیدی در تاریخ کشورمان بود. رویدادی که کسی در اهمیت آن شک ندارد. اگر بگویم پنج تا ده ساعت، باور نمی‌کنید. واقعیت این است که مقدار تصویر متحرکی که از رویدادهای سال پرجوش‌وخروش ۱۳۵۷ برای ما باقی مانده بسیار اندک است و این مقدار اندک نیز به روزها و رویدادهای خاصی محدود می‌شود: دو فیلم مهم، چند فیلم کم‌اهمیت‌تر و مقدار نامعلومی راش.


«طپش تاریخ» محمود بهادری، منوچهر مشیری و اصغر فردوست و «برای آزادی» حسین ترابی (۱۳۵۸-۱۳۵۷) دو فیلم بلند تدوین‌شده‌ای هستند که از رویدادهای این دوره به دست ما رسیده اند؛ دو فیلمی که هم صحنه‌های مشابه زیاد دارند و هم تفاوت‌های جدی با یکدیگر.

«طپش تاریخ» حاصل کار سه فیلمبردار از کارمندان تلویزیون دولتی است که از سر همدلی با حرکت مردمی، که در خیابان‌ها در جریان بود، دوربین‌های خود را از تلویزیون بیرون آوردند و به فیلمبرداری از این رویدادها پرداختند. رابطه‌ی این سه با هم در هماهنگی کلی بود که کی به کجا برود و فیلم بگیرد تا حتی‌الامکان رویدادها پوشش کامل‌تری داشته باشند. هیچ تصوری از فیلمی که قرار بود از این تصویرها ساخته شود در ذهن نبود، کمااینکه اصلاً معلوم نبود سرانجام این حرکت به کجا می‌انجامد. به‌هرروی بعد از پیروزی انقلاب، داوود کنعانی تصویرهای گرفته‌شده را تدوین کرد و همراه تمام راش‌ها (تکه‌فیلم‌هایی که در فیلم تدوین‌شده از آنها استفاده نشده) به تلویزیون تحویل داد. «طپش تاریخ» در سال‌های اخیر چند بار از تلویزیون پخش شده اما کوشش منوچهر مشیری به نیابت از سازندگان فیلم (بهادری از دنیا رفته و فردوست در خارج از کشور زندگی می‌کند) برای پیدا کردن راش‌های فیلم در آرشیوهای تلویزیون به نتیجه نرسیده است. بسیاری از صحنه‌های انقلاب، از جمله تصاویر آزادی زندانیان سیاسی در جلو زندان قصر، تنها در این فیلم موجود است. گفتار روی تصاویر «طپش تاریخ»، که با لحن و روحیه‌ی شعاری همان دوره نوشته و خوانده شده، خود به شیوه‌ای دیگر سندی است از روحیه‌ی غالب روزگار خود.

لینک دانلود فیلم مستند طپش تاریخ 

* * * * * * * * * * * * * * * * *

*** نسخه کامل و با کیفیت عالی جایگزین نسخه قبلی شد ***

نام فیلم حجم زمان دانلود نمایش آنلاین
طپش تاریخ نسخه کامل و با کیفیت عالی ۱۰۳۱٫۴ MB ۰۲:۲۶:۲۹

* * * * * * * * * * * * * * * * *

نمونه کیفیت نسخه کامل و با کیفیت عالی فیلم مستند طپش تاریخ (برای نمایش تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

دانلود فیلم مستند طپش تاریخ

0 دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها

ارسال نظر

پست‌الکترونیکی شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *